Shop Mobile More Submit  Join Login
Avatar- crazy foamy guy by rufftoon Avatar- crazy foamy guy by rufftoon
I totally cracked up the first time I saw this character in the Avatar show. A total hysterics when he sees the avatar. I've always loved silly characters, and he's on top of my list as a fave one in recent years.

Maybe he's jumping up and down because new Avatar episodes have started, heehee.
Done for fun, just to draw some movements- pencils and inks, colored digitally.

Seemed like I didn't have access to the usual DA categories, but Avatar is pretty much anime so...na!
Add a Comment:
 
:iconkryoketsui:
Kryoketsui Featured By Owner Jul 27, 2014  Hobbyist General Artist
I love him as much as the poor cabbage man xD
Reply
:iconspeedy2000:
Speedy2000 Featured By Owner Jul 3, 2014
Wow almost forgot about him XD
Reply
:iconsmokelesseyes:
Smokelesseyes Featured By Owner Jan 18, 2014  Hobbyist General Artist
YES. OMG, I ALMOST FORGOT ABOUT HIM. I LOVE THIS GUY!!!! :D
Reply
:iconphoenixofthesea:
Phoenixofthesea Featured By Owner Sep 24, 2013  Hobbyist General Artist
He has rabies!!!! That's as my first thought of him.... Then I creaked up laughing.
Reply
:iconbina-wolf:
Bina-wolf Featured By Owner Sep 12, 2013
HAHA love him too XP
Reply
:iconmiko26:
miko26 Featured By Owner Aug 18, 2013
YES :love: i LOVE this so much thank you La la la la 
Reply
:iconfearlessfool:
FearlessFool Featured By Owner Jul 24, 2013  Hobbyist General Artist
When I first saw crazy foamy guy, I laughed so hard before I thought, "wait... should I be worried?"

Yeah, I'm a terrible person.
Reply
:iconasdfneingag:
asdfneingag Featured By Owner Jul 20, 2013  Hobbyist General Artist
hahaha XDD that random guy =DD
Reply
:iconanimetree:
AnimeTree Featured By Owner Jul 10, 2013
This is beautiful omg
Reply
:iconcombo89:
Combo89 Featured By Owner Jun 20, 2013  Hobbyist General Artist
I trought Avatar was new anime since one-two year oAo". Really.

I remember that little part with that crazy guy, ahahah, awesome! x)
Reply
:iconallen-mikk:
allen-mikk Featured By Owner Jun 15, 2013
*bows before a superior master* (talking to the character mind you)
Good sir, you have perfected the art of 'geeking out!' I beg of you, teach me your ways so I may become FANBOY SUPREME!
Reply
:iconjagabor:
Jagabor Featured By Owner Jun 7, 2013
I could not stop laughing when I first saw this scene, and I still laugh at it. He's easily my favorite background character in Avatar
Reply
:iconccbluestreakgirl:
ccbluestreakgirl Featured By Owner Apr 18, 2013
OH OMG YOU DONT KNOW WHO MUXH I LOVE YOU FOR THIS LOL
Reply
:iconmegy-white-cat:
Megy-white-cat Featured By Owner Apr 12, 2013
J'ai eu presque la même réaction lorsque j'ai su que quelqu'un avec autant de talent que vous veniez de la même ville que moi... Amos, en Abitibi, du Québec...

Juste à écrire ses quelques lignes sur votre Deviantart me fait exploser le coeur dans la poitrine! ^^'
Vous êtes littéralement une idole et une source d'inspiration pour la petite dessinatrice en herbe que je suis...
Reply
:iconrufftoon:
rufftoon Featured By Owner Apr 15, 2013
(on se dit "tu"? Après tout, on vient de la même ville!)
C'est super de voir d'autres artistes d'Amos! Yay!!! Et si j'ai bien lu, tu as étudiés la bédé à Bruxelles? Wah! Je jalouse!!
Reply
:iconmegy-white-cat:
Megy-white-cat Featured By Owner Apr 15, 2013
Oh lalala!!!! Biensur qu'on peut se tutoyer!!!
Une autre crise de mousse débordante! XD Aaaaaaaarllleurg...

La petite relève d'artistes amossoises se bât fort... mais je te considère comme la reine guerrière puisque tu vis de ton talent et que tu en es même récompensée!!! (félicitations pour ton prix pour ton admirable travail de storyboardiste :) Wow! Juste... Wow! )

Mon anglais écrit est encore plus effroyable que mon français écrit... mais oui, j'ai fais des études en Bande Dessinée à Bruxelles, mais seulement un trimestre (donc 6 mois... les plus courts de ma vie! Hahaha! Un échange étudiant universitaire!)
Mais moi je suis jalouse de toute ta carrière! Hahaha!

Si tu me le permet, au lieu d'encombrer ton espace Deviantart, j'aimerais te demander la permission de t'écrire sur une adresse hotmail que tes parents ont gentiment donné à ma mère (et oui, Amos c'est petit... très petit...)

Alors si tu m'autorises ce droit exceptionnel, une petite megy_chan devrait apparaître sous peu dans ta boîte de réception :)
Reply
:icongenericfandom:
genericfandom Featured By Owner Apr 11, 2013  Student General Artist
Lol!
Reply
:iconbanette-at-heart:
Banette-at-Heart Featured By Owner Mar 17, 2013  Hobbyist General Artist
This guy was my FAV random bystander!!! XDD I love this
Reply
:iconlemon-caru:
Lemon-Caru Featured By Owner Oct 10, 2012
haha this guy cracked me up every time!! ^^
Reply
:iconxxskylargalxx:
xxskylargalxx Featured By Owner Sep 26, 2012
no doubt he's the avatars number one fan
Reply
:iconsurfpent:
Surfpent Featured By Owner Sep 24, 2012
man he was hilarious as hell lol
Reply
:iconmelxcrimson:
melxcrimson Featured By Owner Sep 12, 2012  Hobbyist Traditional Artist
i love this guy! flurg! :)
Reply
:icondragondog2233:
Dragondog2233 Featured By Owner Aug 30, 2012  Hobbyist Traditional Artist
I LOVED THIS GUY
Reply
:iconafangorn:
afangorn Featured By Owner Aug 22, 2012
Everyone loves ol Blue Foamy
Reply
:iconangelgirl128:
Angelgirl128 Featured By Owner Aug 18, 2012  Hobbyist Traditional Artist
One of my favorite "background" characters in the show
Reply
:iconblackwaterpanther:
BlackWaterPanther Featured By Owner Aug 3, 2012
This is me when i watched The Legend Of Korra
Reply
:iconeternalember13:
EternalEmber13 Featured By Owner Jul 14, 2012
Ahaha, it was so random and awesome, I loved that part xD good job!
Reply
:iconpollyzoom:
pollyzoom Featured By Owner Jul 6, 2012  Student Traditional Artist
also i love avatar!!!
Reply
:iconpollyzoom:
pollyzoom Featured By Owner Jul 6, 2012  Student Traditional Artist
omg that is so funny!!! it looks like he has rabies though
Reply
:iconart-2006:
Art-2006 Featured By Owner Jul 6, 2012
yay!!
Reply
:iconspunkmuffin82:
SpunkMuffin82 Featured By Owner Jun 25, 2012  Hobbyist General Artist
Lololololol! XD
Reply
:icongemini-two:
Gemini-two Featured By Owner Jun 23, 2012
gotta love avatar fans
Reply
:iconpaiwan:
Paiwan Featured By Owner Jun 13, 2012
I don't know who came up with that character, but it's PURE GENIUS! Made me laugh so hard!
Reply
:iconalix7:
alix7 Featured By Owner Jun 11, 2012
he he hee :D he is soo funyy i like him :D
Reply
:iconcantputdownherpencil:
CantPutDownHerPencil Featured By Owner Jun 7, 2012  Hobbyist General Artist
EEE this was awesome! made me laugh harder than it should have XD i immediatly added this to my favorites!
Reply
:iconchickenscratch93:
Chickenscratch93 Featured By Owner Jun 7, 2012  Hobbyist Artist
My reaction to the flashbacks of Aang in Legend of Korra right here
Reply
:iconpollyzoom:
pollyzoom Featured By Owner Jul 6, 2012  Student Traditional Artist
lmfao i remember those episodes socka was the weird but funny on xpesually with that dumb mustache and beard.
Reply
:iconflamedreamer:
flamedreamer Featured By Owner Jun 6, 2012  Hobbyist General Artist
this is GREAT! hahaha!
Reply
:iconsokkas-boomerang:
sokkas-boomerang Featured By Owner Jun 6, 2012  Student Traditional Artist
OH YEAH!!:iconohyeahplz:
Reply
:iconakittyk:
akittyk Featured By Owner Jun 6, 2012  Hobbyist General Artist
Lmao this guy was one of my favorites xD
Reply
:iconxxrockinprincessxx:
XxRockinPrincessxX Featured By Owner Jun 6, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Why doesn't he have a name yet? :XD:
Reply
:iconamrasfelagund:
AmrasFelagund Featured By Owner Jun 6, 2012
This guy was always so crazy when he thought the Avatar showed up; when it turned out he was absentee, he awkwardly wiped the foam away and slinked off.
Reply
:iconsekiria-azael:
sekiria-azael Featured By Owner Jun 6, 2012  Hobbyist General Artist
:iconfoamingmouthguy: FOAMY!! :D
Reply
:iconretsamys:
RetSamys Featured By Owner Jun 6, 2012  Hobbyist General Artist
=D xD
The only one beating him is the cabbage guy!!! Someone should mix them together ah flurgl...
Reply
:icontheblacktiger96:
TheBlackTiger96 Featured By Owner Jun 6, 2012  Hobbyist General Artist
This guy is still my idol!
Reply
:iconblueeyes0001:
Blueeyes0001 Featured By Owner Jun 6, 2012  Hobbyist Photographer
LOL LOVE! :D
Reply
:iconnatattack-alex:
natattack-alex Featured By Owner Jun 6, 2012  Hobbyist General Artist
OMG I haven't seen this guy in forever!!
Reply
:iconinfernalfeather:
Infernalfeather Featured By Owner Jun 6, 2012  Hobbyist General Artist
loved this guy lmao
Reply
:iconmrprogressive:
MrProgressive Featured By Owner May 12, 2012  Hobbyist Photographer
I wish he had is own show.
Reply
:iconl-shattered13:
L-Shattered13 Featured By Owner Jun 6, 2012
That would be awesome jijfhtuiyuhifgdrsyoubod...
Reply
Add a Comment:
 
×
Download JPG 930 × 478




Details

Submitted on
September 16, 2006
Image Size
100 KB
Resolution
930×478
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
210,665 (10 today)
Favourites
6,526 (who?)
Comments
1,129
Downloads
1,807
×